Posted in Webdizayn

Müşterinize karşı daha iyi bir dinleyici olmanın 4 kolay yolu


Müşterilerinizle hiç iletişim sorunu yaşadınız mı? Yaşadıysanız üzülmeyin, yalnız değilsiniz; hepimiz bu sorunu zaman zaman yaşadık, yaşamaya devam ediyoruz. İletişim sorunları freelance çalışanlar için büyük bir problemdir; yaşanan her iletişim sorunu ise yeni alacağınız işi kaybetmenize yol açabilir. Neyse ki iletişim yeteneğinizi geliştirerek bu sorunu azaltmanız mümkün. Bu yeteneğinizi geliştirmenin bir çok yolu var; daha iyi bir dinleyici olmak bu yollardan bir tanesi. Bu yazıda,daha iyi bir dinleyici olmanın  ve müşterinizi daha iyi anlamanın 4 kolay yolundan kısaca bahsetmek istiyorum.

 

Daha iyi bir dinleyici olmanın 4 kolay yolu

 

1. Gözlemleyin

Müşterilerinizle yüzyüze yaptığınız görüşmelerde, kulaklarınızla olduğu kadar gözlerinizle de dinleyin. Demek istediğim, müşteri konuşurken mimiklerini ve hareketlerini iyi gözlemleyin. Rahat mı görünüyorlar yoksa gergin ve sinirli mi dikkat edin. Vücut dili, karşınızdakini ele verir. Eğer gergin görünüyorsa projeyle ilgili önemli bir detaydan size bahsetmiyor olabilir (ya da maliyeti düşürmeniz için bir şey saklıyor olabilir)

2. Dinlemeyi bilin

Müşteriniz konuşurken tüm dikkatinizi ona verin. Sözünü asla kesmeyin ve ona ne cevap vereceğinizle ilgili düşünmeyin. Sadece onun söylediklerini dinleyin ve aklınızın bir köşesine not edin. Dinlerken, müşterinizin ses tonuna da dikkat edin. Sabırsız, keskin bir ses tonu kullanıyorsa projeyle ilgili onu tedirgin eden, stresli hissetmesine yol açan bir nokta olabilir.

3. Tekrar edin

Bazı insanlar kendilerini iyi ifade edemeyebilir. Bu nedenle müşteriniz size bilerek yalan söylemese de farketmeden yanlış anlamalara yol açabilir. Bu durumda müşterinizin konuşması bittiğinde,  anladığınızı karşı tarafa tekrar etmek yanlış anlamaların önüne geçmenizi sağlar, müşterinin tam olarak ne istediğini anlamanıza yardımcı olur.

4. Soru sorun

Yaptığınız görüşmelerde karşı tarafın anlattıklarıyla ilgili soracağınız sorular müşterinizle aranızda doğabilecek yanlış anlamaları azaltır, iletişim sorunlarının önüne geçer. Müşterinizin özellikle üstünde durduğu bir detayı anlamadıysanız sormaktan çekinmeyin. Her soruya alacağınız cevap, projenin tüm detaylarıyla anlaşılabilmesini sağlar. Diğer yandan, müşterinizin önemli bir noktayı atladığını düşünürseniz, toplantının sonunda “Projeyle ilgili bilmem gereken başka bir şey var mı?” diye sorabilirsiniz.

 

Sonuç olarak;

Yeni bir iş almak için müşterilerinizle yaptığınız toplantılarınızda bu 4 kolay yolu izleyerek daha iyi bir dinleyici olabilir, müşterilerinizle aranızdaki iletişim sorununu azaltabilirsiniz.

http://www.ozdtasarim.com/blog/musterinize-karsi-daha-iyi-bir-dinleyici-olmanin-4-kolay-yolu.html

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma