Posted in Koloristika

Logo tasarımında renk psikolojisi ve renklerin rolleri


Bir önceki tasarım makalesinde logo tasarımında renk psikolojisini kısacaanlatmıştık. Bu makalede ise bu renklerin karşısındakine ne anlamı yansıttığı, neler ifade ettiğini, renklerin ne denli önem arz ettiğini ve ortak duyguların renkkarşılıklarını kısaca inceleyelim.

 

Logo tasarlamaya başlıyoruz… Peki bu logoyu gören kişiler için hangi duyguları uyandırmak istiyorsun? Logosunu her gördüğü zaman aynı duyguyu nasılyaşatmak istersiniz? Birçok zaman tasarımcının ilk aklına gelen şey renkdeğildir… Bu yüzden işte sizlere renk psikolojisinin logo tasarımında nasılkullanıldığı konusunda bilgilendirmeler.

Renklerin tasarımlardaki oynadığı rollere 4 önemli sebep,

  • Anlık; Renk izleyicide neredeyse anlık duygu yada mesaj çağırıştırır. Bu mevcut olan en güçlü sözel olmayan iletişim yoludur.
  • Zihinlerimiz önceden programlanmış; Yeşil ışık yandığında gideriz. Rengihoş görünmeyen yiyeceklerden uzak durarız. Arkamızda yanıp sönenkırmızı ışıklarda duracağımızı biliriz. Renk günlük yaşamımızın herdakikasında rol oynar.
  • Renkler kültürlere göre değişir; Renkler farklı ülke ve kültürlerde farklıanlamlar taşır. bu yüzden izleyicinin gördüğü şeyden ne anlamçıkaracağını bilmemiz gerekir.
  • Yaşamın tüm alanlarında önemli bir role sahip; Renk birinin iştahınıbastırır, insanı açıktırır, üzer, mutlu hale getirir ve hatta onlara güç hissi bile verebilir.

42 Ortak Duygu (ve hangi rengler rol oynar)

Aradığınız duyguyu nasıl uyandıracağınızı biliyormusunuz? İşte size bir “hile listesi”. Bir göz atın ve sizi temin ederim istediğiniz duyguyu yansıtacağınızgüçlü bir logoyu tasarlamanız daha kolay olacaktır.

  • Aksiyon ve macera? Kırmızı
  • Karşılanabilirlik? Turuncu
  • Saldırganlık? Kırmızı
  • Takdir – Pembe
  • Dikkat? Kırmızı, sarı
  • Yetki? Siyah, mavi, mor
  • Sakinlik? Mavi, kahverengi, pembe, yeşil
  • Dikkat? Sarı
  • Güven? Mavi
  • Yaratıcılık? Turuncu
  • Merak? Sarı
  • Haysiyet? Mavi
  • Sürücü ve enerji? Turuncu, kırmızı
  • Coşku? Turuncu
  • Kadınlık? Pembe, mor
  • Eğlenceli? Turuncu
  • Nazik? Pembe
  • Şükran? Pembe
  • Yüksek ruhlu? Turuncu
  • Mutluluk? Pembe, sarı, kırmızı
  • Uyum – Yeşil
  • Sağlık ve şifa – Yeşil
  • Masumiyet? Pembe
  • Aşk? Kırmızı, pembe
  • Lüks ve refah? Mor, yeşil
  • Gizem? Mor, siyah
  • Doğa? Yeşil, kahverengi
  • Tutku? Kırmızı
  • Pozitiflik? Sarı
  • Şakacı? Sarı, pembe
  • Romantik? Pembe, mor
  • İmtiyaz? Mor
  • Basitlik? Kahverengi, siyah, beyaz
  • Gelişmişlik? Mor
  • Maneviyat? Mor
  • Güç? Kırmızı
  • Başarı? Mavi
  • Gelenek?  Siyah
  • Sakinlik? Pembe, yeşil, mavi, beyaz
  • Güvenilir? Mavi
  • Sıcaklık? Sarı
  • Gençlik? Pembe, turuncu

10 Genel renk ve karşılıkları

Şimdi birde ters açıdan bakarak, önceden oluşturduğunuz logonun doğru hissi karşı tarafa verip vermediğini inceleyebiliriz. Altta popüler renkler ve logo tasarımında kullanılan yaygın anlamlarını bulabilirsiniz.

  • Kahverengi – Doğa ve ağaçlık kesimi temsil eder. Genellikle basit ve nötrdür çünkü yasal ve inşaat logoları için kullanılır.
  • Beyaz – Evrensel barış sembolüdür. Sadelik, saflık, kısırlık, ve ışıltıyı temsil eder.
  • Mor – Genellikle lüks ürünler ve eğitim ile ilgili logolarda kullanılır. Bu soğuk ve sıcak özellikleri, kültürü, telif ve gizem anlamına gelir. Ancak, ender görülen bir renktir ve nedense pek çok tasarımcı bu rengi kullanmaktan çekinirler.
  • Mavi – Mavi, genellikle yetki ve güvenlik duygusu temsil etmektedir. Tıp, hükümet ve Fortune 500 şirketleri kullanır. Saygınlığı ve bağlılığı temsil ettiği için en fazla kullanılan renktir diyebiliriz.
  • Yeşil – Bu renk genellikle yenileme ve yaşamı temsil eder. Yatıştırıcı, huzur duygusunu uyandırmak, aynı zamanda kıskançlık ve deneyimsizlik için kullanılır. Genellikle çevre dostu şirketlerin logoları için kullanılır.
  • Sarı – Bu renk izleyiciyi ikileme düşürebilir. Dikkati ve korkaklığı ya da mutluluğu temsil eder. Bu çoğu zaman dikkat çekmek için ve sıcaklık duygusunu oluşturmak için kullanılır. Ancak, aynı zamanda izleyici için baskın olabilir ve izleyicinin gözünü yorabilir.
  • Turuncu – Kırmızı ve sarının niteliklerini birleştirir ve yaygın bir oyunculuk duygusu yaratmak için, duygu iştahını uyarmak için kullanılır. Logoda neşeyi öne çıkaran bir renktir. Bu sayede logodaki enerjiyi göz önüne çıkartır.
  • Kırmızı – Kırmızı, ilgi çekmek için en sık kullanılan en yoğun renktir. Ayrıca, açlık etkisi, hızlı nefes almaya teşvik ve bir kişinin kan basıncını yükseltmek için kullanılır. Güç, saldırganlık, canlılık ve en çokta aşk duygusunu barındırdığı için en çok kullanılan renklerden biridir.
  • Pembe – Bu renk masumiyet hissi oluşturmanıza yardımcı olur. Bu eğlence, oyunculuk ve incelikler ile ilişkilidir. Genellikle, bir logoya kadınsı bir yetenek eklemek için kullanılır. Yatıştırıcı olması sebebiyle sağlık, kozmetik ve ilişkiyi öne çıkaran logolarda kullanılır.
  • Siyah – Teknik olarak renk yokluğu en güçlü ve en otoriter renktir. Genellikle, zerafet ve gelenek gibi basitlik anlamına logolar kullanılır.  Hemen hemen her türlü logolarda kullanılır.

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma