Posted in Koloristika

“Logolarda Kullanacağınız Renklerin, İnsanlar Üzerinde ki Psikolojik Etkisi” için bir yanıt


BÖLÜM 1

Logo tasarımında renk, iletilmek istenen mesajı karşı tarafa biranda sunabilen ve muhtemelen tasarımcıların sözlü olmayan iletişimlerde kullandıkları oldukça etkili bir yöntemdir. Renkler hayatımızın her köşesindedir ve birçok şeyi onlarla anlamlandırmışızdır. Bu sebeple uygun bir şekilde renk kullanımı ve seçilen renklerin arkasında yatan anlamın bilinmesi tasarımcılar için oldukça önemlidir.

iki parçadan oluşacak yazımızın ilk bölümünde sarı, turuncu, kırmızı, pembe ve yeşil olmak üzere 5 renge yer vererek bu renklerin kullanılma yerlerine, hangi duyguları ortaya çıkardıklarına ve de hangi amaca yönelik olduklarına değineceğiz…

– Kırmızı

Rengi anlatan kelimeler: Hareket, macera, saldırganlık, kan, tehlike, kaçış, enerji, heyecan, sevgi, tutku, kuvvet ve yaşama gücü.

Kırmızı yoğun bir renktir. Çelişkili duygular ortaya çıkaran bu renk, logo tasarımda çoğunlukla; izleyicinin dikkatini çekmek, kan basıncını arttırmak ya da açlık hissi uyandırmak için kullanılıyor.

Red Bull: 1987 Designer Unknown
Red Bull: 1987 tasarımcı bilinmiyor

Red bull logosunda kırmızının bir tonunu kullanıyor ve bir enerji içeceği şirketini temsil eden bir logo için mükemmel bir renk seçimidir. “red bull kanatlandırır” sloganıyla ürününü pazarlamakta olan şirketin logosunda, arka alanda benzer yoğunluğa sahip olan sarı rengi kullanılarak kırmızı, daha da vurgulanmıştır.

– Sarı

Rengi anlatan kelimeler: Uyarı, neşeli, korkaklık, merak, mutluluk, sevinç, şakacı, pozitiflik, güneş ışığı ve samimiyet.

Sarı da kırmızı gibi farklı mesajları bünyesinde barındırabilen bir renktir. Gün ışığı ve mutluluğu temsil edebildiği gibi uyarı ve korkaklığı da temsil edebilir. Canlı ve kolay görülebilir bir renk olduğu için uyarı panolarında veya trafik işaretlerinde de kullanılır. Tasarımlarda sarı renk genellikle, dikkati çekmek ve samimiyet, mutluluk vb. duyguları ortaya çıkarmak için kullanılır.

McDonald’s: 1962 Jim Schindler
McDonald’s: 1962 Jim Schindler

Hepimiz McDonald’sı ve onun sloganı olan “işte bunu seviyorum”u biliyoruzdur. Aynıred bull’da olduğu gibi en yoğun iki renk kullanılmış. Kırmızı ve sarı. Fark ise, mutluluk, oyun ve çocuklar üzerinde odaklanan marka için en uygun olan sarı rengin, baskın olarak kullanılmasıdır. Kırmızı rengi ise, önceden bildiğimiz gibi kan basıncını arttırmak ve açlık hissi uyandırmak için yardımcı olarak kullanılmış. Bu sebeptendir ki bu renk kombinasyonu birçok fast food markasını tarafından benimsenmiştir.

– Yeşil

Rengi anlatan kelimeler: Canlılık, çevresel, tazelik, uyum, sağlık, iyileştirme, acemilik, para, doğa, yenileme ve sükunet.

Yeşil yaşam ve yenilenmeyi temsil eder. Dinlendirici ve sakinleştiren bir renktir. Hatta otobanlarda, yollarda ağaçların sıklıkla bulundurulması ve ameliyat önlüklerinin yeşil olmasının sebebi de budur. Bu yüzden çoğunlukla, çevre dostu olarak tanınmak isteyen şirketler logolarında yeşil rengi kullanmayı tercih ederler.

Animal Planet: 2008 Dunning Eley Jones
Animal Planet: 2008 Dunning Eley Jones

Yeşil, sadece doğa ve hayvanlar üzerine yoğunlaşmış bir tv kanalı (animal planet) için en uygun renk seçimidir. Ve kullanılan yeşilin çeşitli tonları genellikle, ormanları, çayırları ve doğayı anımsatır.

– Pembe

Rengi anlatan kelimeler: Takdir, narinlik, kadınsılık, nezaket, erotik, minnettarlık, masumiyet, romantik, yumuşak ve sakin.

Pembe, zarafet ve inceliği akla getiren kadınsı bir renktir. Kırmızının biraz daha yumuşak hali olan pembe, genellikle tasarımlarda kadınsı görüşleri canlandırmak için kullanılır.

Barbie: 1959 tasarımcı bilinmiyor
Barbie: 1959 tasarımcı bilinmiyor

Barbie logosunda pembe rengi oldukça mühimdir ve küçük kızlara pazarlanan bir oyuncak için kullanılması en uygun olan renktir.

– Turuncu

Rengi anlatan kelimeler: yaratıcılık, şevk, satın alabilme gücü, eğlence, neşeli, kaygısız, eğlenceli ve genç.

Kırmızı ve sarının karışımı ile elde edilen turuncu, her iki rengin özelliklerini de gösterebilir. Turuncu, kırmızıdan daha az şiddetlidir fakat kırmızıdan daha eğlenceli ve daha gençliğe yakışan tarzdadır.

Nickelodeon: 1984 Tom Corey, Fred/Alan Inc., Scott Nash
Nickelodeon: 1984 Tom Corey, Scott Nash

Turuncu, hedef izleyicisi çocuklar olan Nickelodeon için harika bir seçimdir. Logo, eğlenceli tipografi ve zemine sıçramış gibi tasarlanan boya ile gençlere yönelik bir temayı destekliyor.

BÖLÜM 2

Bölüm 1′ de ilk 5 rengi incelenmiş ve temsil ettiği duygulardan bahsedilmişti. kalan 6 renk (beyaz, mavi, siyah, mor, gri ve kahverengi) ile devam edelim.

\

– Mavi

Rengi anlatan kelimeler: Otorite, sükunet, gizlilik, asalet, sadakat, hakimiyet, başarı, emniyetli ve güvenilir.

Çoğu insan, mavi rengin en az bir tonunu sevdiğini söyleyebilir. Bunun sebebi, bu rengin üzerimizde bıraktığı güzel etkilerden dolayıdır. Sakinleştirme etkisine sahip olan mavi; en çok otorite, başarı ve güvenliği çağrıştırır. Bu sebeple de bunlara yönelik ananlarda kullanılır. Sonuç olarak logo tasarımda oldukça popüler olan mavi, genellikle sağlık, güvenlik ve finans sektöründe hizmet veren şirket logolarında kullanılıyor.

IBM: 1972 Paul Rand
IBM: 1972 Paul Rand

Ibm logosundaki mavi, ilk bakışta güvenilir bir izlenim çiziyor. Paul rand, logoyu yeniden tasarladığında, hız ve dinamizmi simgeleyen 8 yatay çizgi kullanmış.

//

– Kahverengi

Rengi anlatan kelimeler: Durgunluk, derinlik, dünya, doğal, sertlik, zenginlik, sadelik, ağırbaşlılık, fayda ve ormanla ilgili.

Kahverengi, doğayı, ağaçlık alanları, tarafsızlığı ve faydayı temsil eder. Bu renk genellikle, yapı alanında hizmet veren şirket logolarında kullanılıyor.

UPS: 1961 Paul Rand and 2003 FutureBrand
UPS: 1961 Paul Rand and 2003 FutureBrand

“Kahverengi sezin için ne yapabilir?” sloganıyla ups, logosunda bu rengi kullanan en bilinen şirketlerden biridir. Kullandığı bu renk ile kendini rekabetten (fedexusps vb.) ayrı tutan kargo şirketi için logo yeniden tasarlandı. Kahverenginin, birçok kişi tarafından, faydalı izlenimi verdiği kabul edilse de, sıkıcı ve tutucu izlenmi veren bir tarafı da bulunmakta. Bu yüzden 2003 yılında logoya, samimiyet ve arkadaşlığı temsil eden sarı renk de eklenerek etki açısından daha zengin bir logo elde edildi.

– Siyah

Rengi anlatan kelimeler: Otorite, cesaret, klasik, muhafazakar, resmiyet, gizem, gizlilik ve dikkat.

Siyah, teknik olarak tüm renklerin birleşiminden meydana geldiğinden temelinde gücü temsil eder. ayrıca bu renk cesurluğu, sadeliği ve bilgeliği temsil etmesi için birçok logoda kullanılır.

James Bond 007: Designer Unknown
James Bond 007: Designer Unknown

James bond logosunda kullanılan siyah, bir casus filminin logosu için güzel bir seçim. Renk, filmin bir öğelerinden olan otorite, gizem ve bilgeliği ön plana çıkarıyor.

– Mor

Rengi anlatan kelimeler: Tören, pahalı, fantezi, adalet, gizem, soyluluk, kraliyet, bilgiçlik ve ruhanilik

Mor, krallığı, bilgeliği ve ruhaniliği temsil eden bir renk olarak bilinir. Çünkü mor, kırmızı ve mavinin kombinasyonu olduğundan her iki rengin özelliklerinin birleşimini bünyesinde barındırır. Ve bu renk genellikle, eğitimle alakalı hizmet veren şirket logolarında veya lüks ürün logolarında kullanılıyor.

Hallmark: Designer Unknown
Hallmark: Designer Unknown

Hallmark “en iyisini göndermeyi yeterince önemsediğinde” sloganını kullanıyor. Ve logoda kullanılan mor rengi, şirketin pazarlama mesajını çok da güzel desteklemekte. Yazının üzerinde duran taç işareti ile rengin de temsil etmiş olduğu krallara layık, lüks ve bilgelik gibi kavramları daha da perçinlemektedir.

– Gri

Rengi anlatan kelimeler: Otorite, beyin fırtınası, solukluk, tevazu, kaprisli, pratiklik, saygı, kasvetlilik ve kararlılık

Gri bir bakıma siyah ve beyazın ara değeridir. Ahlaki bir bakış açısıyla, iyi ve kötünün arasındaki alandır. Ara değer olmasından ötürü, yine bu şekilde tarafsızlık ve sakinliği de akıllara getirir. Gri, genellikle logoların içinde bulunan yazılar için seçilir. Bunun sebebi de nötr bir renk olmasından dolayı diğer renkler ile iyi bir uyum içindedir.

Swarovski Crystal: Designer Unknown
Swarovski Crystal: Designer Unknown

Oldukça lüks ürünleri ile dikkat çeken kristalin dev firması Swarovski, logosunda gri rengi kullanmakta. Logoda kullanılan gri, bir asırdan beri var olan bir firma için doğal olan saygı ve otoriteyi temsil ediyor.

– Beyaz

Rengi anlatan kelimeler: temizlik, masumiyet, saflık, barış, zarafet, steril, sadelik, teslimiyet ve gerçekçilik

Beyaz, barış ve saflığın evrensel rengidir. Ve genellikle logolarda, arka planda basit illüzyon etkisi yaratmak için kullanılır.

Girl Scouts: 1978 Saul Bass
Girl Scouts: 1978 Saul Bass

Logoda göze ilk çarpan renk yeşil olmasına rağmen, suratların siluetini yaratmak için negatif boşluktan faydalanılmış. Siluetlerin birleşimi ile kullanılan beyaz, logoda saflık ve masumiyeti çok da güzel temsil ediyor.

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma