Posted in Universitet

Gazi Üniversitesi’ni tanıyalım


Fordizayn.wordpress.com

 

 

1926 yılında Ankara’da kurulan Gazi Üniversitesi, Türkiye’nin en nitelikli[kaynak belirtilmeli] yüksek öğretim kurumlarından biridir. Sanat eğitimi alanında Cumhuriyet tarihinin öncüsüdür. Büyük Türk ressam ve heykel sanatçılarının pekçoğu buradan mezundur. Türkiye’nin en büyük ve köklü Eğitim Fakültesi’ne sahiptir. Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler, Hukuk Fakülteleri Türkiye çapında öne çıkmıştır. Mevcut 5 kampüse sahiptir ayrıca Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde ve Ankara Akyurt ve Polatlı’da yeni kampüsler kurulması planlanmaktadır.

Gazi Üniversitesinde 9 Fakülte, 12 Yüksekokul, 4 Enstitü ile toplam 25 yüksek öğretim birimi bulunmakta idi. Su anda ise toplam 15 Fakülte, 4 Yüksekokul, 9 Meslek Yüksek Okulu ve 6 Enstitü ile toplam 34 yüksek öğretim birimi eğitim vermektedir.Bunun yani sıra bünyesinde 35 Araştırma Merkezi bulunmaktadır. Gazi Üniversitesi geniş Akademik Personel Kadrosu, öğrencileri ve fiziksel kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük Üniversitelerinden biridir.

Öne Çıkan Bölümleri

Sanat eğitimi alanında Cumhuriyet tarihinin öncüsüdür. Büyük Türk ressam ve heykel sanatçılarının pekçoğu buradan mezundur. Türkiye’nin en büyük ve köklü Eğitim Fakültesi’ne sahiptir.

Akademik personel ve öğrenci sayısı

Açılan yüksek lisans ve doktora programlarına devam eden 5 binden fazla öğrencisi ile sadece kendisininkini değil, diğer üniversitelerin öğretim elemanı ihtiyacını da karşılamaktadır. Gazi Üniversitesi farklı kampuslarda eğitim-öğretimini sürdürmektedir. Ankara’da Beşevler, Emek ve Maltepe olmak üzere üç ayrı kampusa sahip olan Gazi, eğitim ve öğretime verdiği önemi gözler önüne serer. 50 bini aşan öğrenci sayısı ve 3000’ü geçen öğretim elemanı mevcuttur.

Ulaşım

Gazi Üniversitesi Merkez Yerleşkesine Ulaşım Yolları

Kızılay’dan Geçen Otobüsler;

105 – GÖLBAŞI-KIZILAY (EGO – Bilet ile binilir)
220 – MAMAK-BATIKENT JANDARMA-MALTEPE(Özel Halk Otobüsü – Para ile binilir)
221 – MAMAK-BATIKENT JANDARMA-BAKANLIKLAR(ÖHO)
340 – EGE MAHALLESİ-DDY (EGO)
385 – CEBECİ LALEGÜL(EGO)

Sıhhiye ve Ulus’tan Geçen Otobüs ve Dolmuşlar;

104 – GÖLBAŞI-ULUS (EGO)
AŞTİ ile Sabancı Kız Yurdu güzergahını kullanan tüm dolmuşlar (Para ile binilir)
Mevlana Bulvarı (Konya Yolu) güzergahını kullanan tüm dolmuşlar

Metro ve Ankaray;

METRO bağlantılı ANKARAY ile Beşevler İstasyonu’nunda indikten sonra Gazi Üniversitesi Çıkışından çıkarak İnci Taş Caddesi boyunca yürüyün. Konya Yolu alt geçidini geçtikten sonra hemen karşınızda Merkez Yerleşke A Kapısını görebilirsiniz.

Gazi Üniversitesi Merkez Yerleşkesine taksi ile gelmek için;

Kızılay Merkez’den (6 km.) taksi ücreti yaklaşık 14 TL,
Ulus Merkez’den (4 km.) taksi ücreti yaklaşık 10 TL ve
Sıhhiye Merkez’den (6 km.) taksi ücreti yaklaşık 13 TL’dir.

 

Fakülteler Enstitüler Yüksekokullar Meslek Yüksekokulları Devlet Konservatuarı
Diş Hekimliği Fakültesi
Eczacılık Fakültesi
Edebiyat Fakültesi
Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi
Fen Fakültesi
Gazi Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Fakültesi
Hukuk Fakültesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İletişim Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
Mimarlık Fakültesi
Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Mesleki Eğitim Fakültesi
Teknik Eğitim Fakültesi
Teknoloji Fakültesi
Tıp Fakültesi
Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi
Turizm Fakültesi
Bilişim Enstitüsü
Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Fen Bilimleri Enstitüsü
Kazaları Araştırma ve Önleme Enstitüsü
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Güzel Sanatlar Enstitüsü
Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu
Ankara Dr. Refik Saydam S.Y.O
Yabancı Diller Yüksekokulu
Bankacılık ve Sigortacılık Yüksekokulu
Tapu Kadastro Yüksekokulu
Adalet Meslek Yüksekokulu
Beypazarı Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu
Polatlı Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu
Maliye Meslek Yüksekokulu
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tapu Kadastro Meslek Yüksekokulu
Atatürk Meslek Yüksekokulu
Ankara Meslek Yüksekokulu
Gazi Meslek Yüksekokulu
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu
Ostim Meslek Yüksekokulu
Türk Müziği Devlet Konservatuvarı

 

Bu küçük notlarada göz atın…

1982’de kurulan Gazi Üniversitesi, Türkiye’nin en büyük ve köklü Eğitim Fakültesi’ne sahiptir.Özellikle eğitim fakültesi okumak isteyenler için ideal bir üniversitedir.

Üniversite hakkında detaylı bilgi için;

gazi.edu.tr

Gazi Üniversitesi Rektörlüğü

06500 Teknikokullar ANKARA

Tel:0(312) 212 68 40 – 202 20 00

Fax: 0(312) 221 32 02

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

