Posted in Universitet

Ondokuz Mayıs Üniversitesi’ni tanıyalım


Fordizayn.wordpress.com
Fordizayn.wordpress.com

 

Ondokuz Mayıs Üniversitesi 1975 yılında kurulmuş olan bir devlet üniversitesidir. Üniversitenin merkez yerleşkesi Samsun’dadır.

Üniversite Diş Hekimliği, Eğitim, Fen-Edebiyat, Hukuk, Havacılık ve Uzay Bilimleri, İlahiyat, İletişim, İktisadi ve İdari Bilimler, Mimarlık, Mühendislik, Tıp, Veteriner, Turizm, Güzel Sanatlar ve Ziraat fakülteleri olmak üzere toplam 15 fakülte, 1 konservatuar (OMÜ Samsun Devlet Konservatuarı), 3 yüksekokul (Samsun Sağlık Yüksekokulu, Sivil Havacılık Yüksekokulu, Yaşar Doğu Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu), 2 yıllık eğitim-öğretim veren 9 Meslek Yüksekokulu (Alaçam, Bafra, Çarşamba, Havza,Kavak, Sağlık Hizmetleri, Samsun, Terme, Vezirköprü) ve 5 Enstitü (Eğitim bilimleri, Fen Bilimleri, Güzel Sanatlar, Sağlık Bilimleri, Sosyal Bilimler) ile eğitim-öğretim hizmetlerini sürdürmektedir.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin yerleşkeleri ve yerleşkelerde yer alan fakülteler şöyle…

Kurupelit Yerleşkesi
Tıp Fakültesi
Diş Hekimliği Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Ziraat Fakültesi
Eğitim Fakültesi
İlahiyat Fakültesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Veteriner Fakültesi
Samsun Sağlık Yüksekokulu
Yaşar DOĞU Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Yabancı Diller Yüksekokulu
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Atakum Yerleşkesi
Ondokuz Mayıs Samsun Devlet Konservatuvarı
Mustafa Kemal Güneşdoğdu Kampüsü
Ali Fuad Başgil Hukuk Fakültesi
Adalet Meslek Yüksekokulu

Ballıca Kampüsü
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
Sivil Havacılık Yüksekokulu

İlkadım Kampüsü
İletişim Fakültesi
Turizm Fakültesi
Samsun Meslek Yüksekokulu

İlçelerde bulunan meslek yüksekokulları
Alaçam Meslek Yüksekokulu
Bafra Meslek Yüksekokulu
Çarşamba Ticaret Borsası Meslek Yüksekokulu
Havza Meslek Yüksekokulu
Kavak Meslek Yüksekokulu
Terme Meslek Yüksekokulu
Vezirköprü Meslek Yüksekokulu
Yeşilyurt Demir-Çelik Meslek Yüksekokulu

Enstitüler Fakülteler Yüksekokullar Meslek Yüksekokulları
Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Fen Bilimleri Enstitüsü
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Güzel Sanatlar Enstitüsü
Ali Fuad Başgil Hukuk Fakültesi
Diş Hekimliği Fakültesi
Eğitim Fakültesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Güzel Sanatlar Fakültesi (Yeni)
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İlahiyat Fakültesi
İletişim Fakültesi
Mimarlık Fakültesi
Mühendislik Fakültesi
Tıp Fakültesi
Turizm Fakültesi
Veteriner Fakültesi
Ziraat Fakültesi
19 Mayıs Samsun Devlet Konservatuvarı
Samsun Sağlık Yüksekokulu
Sivil Havacılık Yüksekokulu
Yaşar DOĞU Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
Yabancı Diller Yüksekokulu
Adalet Meslek Yüksekokulu
Alaçam Meslek Yüksekokulu
Bafra Meslek Yüksekokulu
Çarşamba Ticaret Borsası Meslek Yüksekokulu

Akademik personel ve öğrenci sayıları

Öğrenci sayısı 37 bine yaklaşan Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde 2008 yılı verilerine göre 253 profesör, 138 doçent, 415 yardımcı doçent, 135 öğretim görevlisi, 845 araştırma görevlisi, 37 uzman, 57 okutman ve 1 eğitim öğretim planlamacısı ile toplum 1881 akademik personel bulunuyor.

Üniversite hakkında detaylı bilgi için,

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlüğü 55139 Atakum / SAMSUN
Telefon:  (0 362) 312 19 19
Web Sitesi:  http://www.omu.edu.tr/

 

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

