Posted in Grafik Dizayner,Komputer Grafikasi

Art Rage programı ile resim yapma


Bundan birkaç sene öncesine kadar bilgisayarlara soğuk bakan biriyken bu resim programları sayesinde bilgisayar dünyasına girmiş oldum. Bilgisayarda resim yapma deyince soğuk gelebilir ama resmi bigisayar yapmıyor siz yapıyorsunuz , duygu ve düşünceler size ait , renkleri kompo-
zisyonları siz seçiyorsunuz . Çizgileri çizerken , boyaları sürerken yine bir heyacan duyuyorsunuz . Sanat bir serüvendir nelerle karşılaşacağınızı , ne gibi bir yere varacağınız çok açık değildir ve bu programlarda bu heyacanı
yakalıyorsunuz . Bu resim programları ile size malzeme imkanları sunuluyor. Merdane, püskürtme, fırça, sulu boya, pastel boya vs . Resminizi bunlardan biriyle yapabileceğiniz gibi,birkaçını bir arada kullanabilirsiniz. Ben bu sayfamda Art Rage programı ile ilgili ayrıntılara girmeye çalışacağım.

ArtRage programını açtığınızda karşınıza bu ekran çıkıyor. Ekran üzerindeki şekiller resim yaparken kullanacağımız, teknik,renk,malzeme vs öğeleri içeriyor. Resim yaparken Fareye sağ tıkladığınızda şekiller kayboluyor,tekrar tıkladığınızda geri geliyor. En üstteki , ortada bulunan araç çubuğundan başlayayım. Burada sırasıyla;File, Edit ,Tools, Help yazıyor.

File

File’yi tıkladığınızda; New painting:Tıkladığınızda; Yes, No ,Cancel çıkıyor. Noderseniz resim yapacağınız yüzeyle ilgili ayrıntılar çıkıyor. İstediğiniz dokuda, renkte bir yüzeye resim yapabilirsiniz.

Yukarısında yüzeyler görülüyor, nex diyerek tümünü görebiliyorsunuz. Alttaki yuvarlak dairelerde bu yüzeylerin özelliklerini geliştirebiliyorsunuz,en sağdaki renk yuvarlağından yüzeyin rengini seçiyorsunuz. Okey’ e basarak çalışacağınız yüzeyi seçmiş oluyorsunuz.Ben burada ne kadar bilgi versemde siz araştırarak bu özellikleri öğrenmelisiniz.

Bu yüzey ve renk değiştirmelerini resminizi yaptıktan sonra da seçebilirsiniz .ArtRage’yi açıp,resminizi yaptıktan sonra çalışmanıza hangi yüzey ve renk daha iyi gider diye bakabilirsiniz. Veya benim burada yaptığım gibi seçtiğiniz yüzeye çalışırsınız,yüzey ve kağıdın rengi resim yaparken motive edici olabilir.

Burada pütürlü bir yüzey görülüyor.

Save Painting ve altında Save Painting As var;bunlardan birine tılayarak yaptığınız çalışmayı kaydediyorsunuz. Yalnız bu kayıt proje şeklinde oluyor.Daha sonra bu dosyaya tıkladığınızda resme devam edebiliyorsunuz.

Export As İmage ye tıklarsanız çalışmanızı resim olarak kaydediyor,artık o çalışma bitmiştir.Ben çalışmalarımı kaydederken bazen aynı andaSave Pointing As ve Export As İmage olarak kaydediyorum .Resimleri kaydederken her dosyaya bir isim vermeniz istenir.

İmport İmage Herhangi bir resimden,fotoğraftan çalışma yapacaksanız tıklıyorsunuz.Bilgisayarınızdaki dosyalardan resim seçmeniz isteniyor.

Edit

Edit’e tıkladığınızda 1-Rescale the painting ve Resize the canvas var.Tualin boyutlarının değiştirilmesi ve pixel olarak ayarlar bulunuyor.

Size göstermek için küçülttüğüm bir tual.Bu boyutların,ayarların değiştirilmesini istediğiniz zaman yapabiliyorsunuz.Tam ekran olarak çalıştığınız resmi daha sonra istediğiniz ölçüye çevirebiliyorsunuz.

Burada da küçük boyutlu olarak yapılan çalışmayı büyüttüm.

Tools

ArtRage ile ilgili konuları açıklarken bize gerekli olacaklar ile ilgili bilgi veriyorum.Araçlar butonunu tıkladığımızda ilk şık Select Tool ;burada ekranın sol alt köşesindeki resim yapma araçları bulunuyor,orası daha pratik olduğu için burayı pek kullanacağınızı sanmıyorum.Burada kullanabileceğimiz diğer bir şıkLoad New Tracing İmage var.Burayı tıkladığınızda bilgisayarınızdan bir resim seçmeniz isteniyor,seçtiğiniz resim tuale silik olarak geliyor.Altındaki şık Clear Tracing İmage bu silik resmi isterseniz temizliyor.

Tools butonunda kullanabileceğimiz bir şık Open a reference İmage;bilgisayardan seçtiğimiz resim tualin köşesinde küçük olarak duruyor,ona bakıp çalışabiliyorsunuz . Bu resmi kaldırmak isterseniz Remove Al reference İmages i kullanıyorsunuz.

NOT

Bu arada yaptığınız çalışma veya denemeleri tualden kaldırmak için ekranın en altında ortadaki küçük dikdörtgenin altındaki Load Tracing İmage yazısının karşısındaki oka tıklıyorsunuz oaradan Clear Layer e tıklıyorsunuz.Ekranın köşesindeki kapatma düğmesine basarsanız ArtRage kapanır yeniden açmanız gerekir.

ArtRage de kullanılan resim yapma araçları

Bu konu ekranın alt sol köşesinde gösteriliyor,resim yaparken istediğiniz zaman bu araçlardan birisini seçebiliyorsunuz.Ben bunları sırasıyla işleyeceğim.

Burada Sol alt köşedeki işaretlerin neler olduğunu yazdım.

ArtRage ile yağlıboya çalışması

Yağlıboya ile başlayayım.Sol alt köşede fırça ile gösteriliyor.Fırçaya tıkladığınızda o araç devreye giriyor,sağ alt köşedeki renk skalasına tıklayarak istediğiniz renkte çalışıyorsunuz.Skala ilgili bilgiyi bu araçlardan sonra vereceğim.

Fırçaya tıklayınca ekranın sol tarafında daire şeklinde ayarlar var. Sırasıyla;Pressure: Boyanın yoğunluğunu,kuvvetini gösteriyor.Daire doldukça fırça kalınlığı artıyor.Yalnız burada şöyle bir durum var;fırça kalınlığı sol alt köşedeki araç çubuğunun orada % ile ifade edilen kısımdan ayarlanıyor.Sağındaki ve solundaki – ve + lara basarak ayarlayabileceğiniz gibi,rakam yazarak da ayarlarsınız.Diyelim yüzdenin yanına 30 yazdık Pressurede artan genişlik en çok o kadar olacaktır.Thinners:çizgilerde farklılık yaratıyorLoading:Çizginin veya fırça darbelerinin sürekliliğini ayarlıyor.Daire koyulaştıkça koyu ve uzun çizgi çizebiliyorsunuz.Tabii bu çalışmalarda kontrolü sağlamak için daha zayıf ölçülerde başlamak gerektiğinde kuvvetli ton ve çizgilere gitmek daha iyi sonuç veriyor.

Burada görüldüğü gibi,pressure çeyrek dolu,Thinners çok az,Loading Kuvvetli ve uzun koyu bir çizgi çizilebiliyor.Thinnersi artırarak da çizdim pek fark göremedim.Buradaki iki farklı renk iki değişik ayarı gösteriyor.

Burada değişik renk çizgilerde değişik ayarlar kullandım,Pressure ve Thinners i değiştirdim loading değişmeden zayıf ayarda kaldı,sonuçta çizgiler bir süre sonra kesildi.

Burada yeşil renkte Loading kuvvetli ,elimi kaldırmadan bayağı uzun güçlü bir çizgi çizdim.Morda Presure ve Loading kuvvetli.Kahverengide Loading zayıf, pressure yüksek;boya yoğun olarak başlıyor ama kısa bir zaman sonra tükeniyor.Özetlemek gerekirse Thinnersin fazla bir rolünü göremedim,loading uzun bir boyama için gerekli,pressure de boya basıncı,yoğunluğu artıyor bir de fırça aşağıda ayarlandığı oranda genişliyor.Kendiniz araştırmalar yaparak zamanla malzemeyi ne oranda,nasıl kullanacağızı öğrenebilirsiniz.

Yağlıboya gerçek yağlıboyaya benzer özellikler içeriyor.Boyalar birbirine karışıyor,tüpten çıkmış yağlıboyayı andırıyor.Özellikle bir resimden çalışırken kurumamış yağlıboyalı bir tual üzerinde çalışıyor hissi oluşuyor.Boyalar karıştığında fırça kirleniyor,bunun için;yuvarlakların altında Auto Clean var On veya Off yapıyorsunuz.Off yaparsanız alt tarafta bir bardak görülüyor,bulaşmalarda buraya tıklıyorsunuz.Bir de çizgi çiçerken fareye her tıklayışta boya yeniden dolmuş oluyor.

2.olarak Chalks(tebeşir)

Tıkladığınızda sadece pressure var,bu daireyi doldurarak yoğunluğu ayarlıyorsunuz.Boya kalınlığı yine sol alt köşedeki % yazan kısımdan yapılıyor.Ben özellikle portre çalışmalarında,yüzde kullanıyorum.

3.olarak yağdanlık şekliyle tasvir edilen Color Sampler var.Buna tıklayarak fareyi ileri geri veya sağa sola oynattığınızda renk Skalasındaki çubukta değişik tonlar bulabiliyorsunuz.

4. olarak Pencils(karakalem)geliyor.Çizgi çalışmalarını bu araç butonuna tıklatarak yapabiliyorsunuz.Bu araç çubuğunda fırçayla,pastelle,tebeşirle de çizgiler çizebilirsiniz ama Pencils le daha ince ve net çizgiler çizebilirsiniz. Özellikle kaş,göz vs ayrıntılarda gerekiyor,yalnız alışıncaya kadar sizin kontrolünüzde çizgiler çizmek biraz güç oluyor.Bileğinize hakim olmanız gerekiyor,fareyi çok yavaş olarak,yavaş hareketlerle kullanmalısınız.Bir de ayrıntılı kısımlarda hafif çizgilerle çalışmak da yararlı oluyor.Silik çizgilerle birbirinin üstünden giderek çalışın.fareye sıkça tıklayarak çizginin istemediğiniz istikamete gitmesini önlüyorsunuz.

Size konuyu anlatabilmek için yukarıdaki resmi yaptım.Tools butonundan Load new Tracing İmage ye tıklayıp bilgisayarımdan seçtiğim resim ekrana silik olarak geldi üzerinden Pencils ile çalıştım.silik resmin yüz hatlarını çizerken Pressure yi kıstım ,çok yumuşak çizgilerle kaş, göz, burun, çene, boyun gibi kısımları çizdim, çizgilerin üstünden sıkça geçerek koyulaştırıyorum.Bir de bayan yüzü olduğu için sert çizgiler iyi olmaz.Çizgiler inceldikçe ve koyulaştıkça çizmek biraz daha dikkat istiyor.Çizgilerin kalınlığını sol alt köşedeki % yazan kısımdan ve tiltangleyuvarlağından ayarlıyorum.Saçlarda uzun ,daha kuvvetli çizgiler çizdim.Bu çalışmalarda da normal karakalem çalışmalarında olduğu gibi eliniz farenin küçük hareketleriyle kıvraklaştığı zaman istediğiniz gibi çalışabilirsiniz.Bütün mesele pratik yapmakta,sabırlı olmak,ümitsizliğe kapılmamak bütün sanat çalışmalarında olduğu gibi burada da geçerli,

5. olarak Glitter gun geliyor ,anlamını bilmiyorum ama ben buna mozaik diyorum.

Bu malzemeyi çalışmalarımda pek kullanmadım ama değişik çalışmalarda kullanabilirsiniz.Sol alt köşedeki daire içindeki şekle tıkladığınızda(şekilleri ve isimlerini sayfamın başında vermiştim) ekranın solunda 4 adet ayar yuvarlağı görülüyor.1-Pressure;Daha önce de gördüğümüz gibi burada da işlevi aynı.Yoğunluğu ayarlıyor.2-Tilt Angle:Eğim açısı,mozaklerin eğimini ayarlıyor.3-Glitter size:Mozaik tanelerinin ebatlarını ayarlıyor4-Multi color:Kullandığınız rengin değişik tonlarında taneler veriyor.

6.Olarak felt pens geliyor.Keçeli kalem anlamına geliyor ama ben pastel demiştim.3 adet ayar yuvarlağı var;1-Pressure 2- Softness 3- wetness:Bu bizim için yeni,bu yuvarlağı doldukça boyanın nemi artıyor yağlı pasteli andırıyor.

Burada softness çizginin incelip kalınlaşmasını ayarlıyor.Daha önce de dediğim gibi buradan yapılan ayarda çizgi veya boya kalınlığı sol alt köşede % olarak yazdığımız rakam kadardır.Ondan daha geniş yüzeyler için ayarlamayı bu %olarak belirtilen yerden yapıyoruz.

7. Olarak Palette Knife(palet bıçağı) geliyor,şu an bende çalışmıyor,daha önceleri kullanmıştım, yağlıboya çalışmalarını andırıyor.

8.Olarak Paint Roller(merdane) geliyor.Ben bu malzemeyi geniş yüzeyleri kapatırken veya düz bir zemin elde edeçeğimde kullanıyorum. Bazı çalışmalarımda tuali bununla kapatıp üzerine çalışıyorum.

Üç tane ayar yuvarlağı var.Pressure,Thinners,Loading.Resimdeki koyu çizgiler pressure ve thinners kısıkken,loading yuvarlağı doluyken çizildi.Pressure yi artırınca yoğunluk azaldı,açık çizgiler çizildi.Thinnersi artırınca da çizgilerin koyuluğu azaldı.

9.Olarak Crayons var,anlamı Mum boya,çizdiğim şemada ben yağlı pastel demişim.

İki tane ayar düğmesi var;Pressure ve Softness.Daha açık olan uzun çizgiyisoftness kapalı pressure yuvarlağı dolu iken çizdim .İkinci kısa daha koyu çizgiyi çizerken Softness yuvarlağı içini doldurdum,pressure aynı kaldı.

10.Olarak Air brush var hava fırçası anlamına geliyor ben sprey dedim.

Üç adet ayar yuvarlağı var;Pressure,boyanın yoğunluğunu ayarlıyor,açıklık ve koyulukta etkisi oluyor. Filt angle eğim açısı,Taper length kapalı iken boyama çok kısa sürüyor.Ben bu malzemeyi yüzeyleri kapatırken,portrelerde kullandım.

Ben bu resmi yaparken fonda ve yüzün bazı kısımlarında sprey boyayı kullandım.Yüzdeki turuncu renkler pastel malzemelerle yapıldı. Saçlarda, göz, kaş gibi kısımlarda kare kalem kullandım. Resim herhangi bir yere bakılmadan ,ve hiç görmediğim bir insan figürü olarak ,çalışırken ortaya çıktı.Belki de bir yerlerde böyle birisi vardır.

11.Olarak Paint tube var,tüp boya.Benim fazla tercih ettiğim bir malzeme değil ama değişik konularda kullanabilirsiniz.

Pastanın üzerine krema sıkar gibi bir his oluşuyor.Kalınlıklar ekranın sol alt köşesindeki % kısmından ayarlanıyor.Tek bir ayar yuvarlağı var;pressure.Aşağıda ayarladığınız genişlik ayarına göre çizgileri değiştiriyor.

12.Araç butonu Eraser,silgi.Sileğiniz kısımlarda erasere tıklayarak siliyorsunuz sonra tekrar çalıştığınız malzemeye tıklayın. Tıkladığınızda iki tane ayar yuvarlağı çıkıyor.(ekranın solunda ) Pressure silginin gücünü ayarlıyor,softness ebatlarında değişiklik yapıyor.Geniş bir yüzey silinecekse aşağıdaki % de kısmında boyutları değiştirebilirsiniz.Böylece malzemelerle ilgili kısım bitti.Bu malzemelerin resimlerini ve isimlerini sayfamın başında göstermiştim.

Ekranın altında ortada küçük dikdörtgen bir kısım var, altında load tracing imageve karşısında küçük bir ok var.Tıkladığınızda açılan sayfadaki clear layer butonu çalıştığımız artRage sayfasını ekrandan kaldırmak için.Diyelim bir resim yaptık,kaydettik başka bir tane yapacağız,bu tuşa basınca sayfa ilk haline dönüyor.

Gelelim ekranın sağ köşesindeki renk skalasına.

Yelpazedeki renklerden herhangi birine tıkladığınızda sağındaki dikey çubukta o rengin açıktan koyuya tonları görülüyor,çubuğun tıkladığınız kısmındaki renkle çalışıyorsunuz.

Biraz daha değişik tonlar(griler)elde etmek istiyorsanız sayfamın başında belirttiğim yağdanlık şeklindeki color samplere tıklıyorsunuz.Fareye tıklayarak hareket ettirdiğinizde dikey çubuk üzerinde yukarıdaki resimde yaptığım gibi değişik tonlar bulabiliyorsunuz .Tonu bulduktan sonra boyama işlemine geçmek için tekrar kullanacağınız malzemeye tıklayın. Böylece ArtRage ekranında bize lazım olabilecek araçları size tanıtmış oldum.Bundan sonrası sizin çabalarınıza,merakınıza kalmış bir şey.

Art Rage ile yaptığım çalışmalardan örnekler

Bu çalışmamda dikkat ederseniz püskürtme boyanın daha çok kullanıldığını görürsünüz. Çalışmalarım orjinal eserlerdir,herhangi bir yere bakılarak yapılmış değiller ve çoğu burada kullandığım ,önceleri tesadüfü olan leke ve fırça darbelerinin bana verdiği esin sonunda daha sonra bilinçli bir şekilde renk,leke,çizgi,ritm vs kompozisyon unsurları göz önüne alınarak çalışılmışlardır.Burada görülen çalışmayı daha sonra akrilik olarak 100×70 ölçülerinde çalıştım.Bu programlar imkanları ile yaratıcılığı teşvik etmekte.

Yüzde tebeşir,pastel türü malzemeler kullandım,bu malzemelerle yumuşak tonlar elde etmek mümkün oluyor.Yine fonda da tebeşir(chalks)dediğim malzeme kullanıldı.Saçlarda ince çizgiler karakalem ile diğerleri fırça ile yapıldı.

Bu çalışmamı Duygu Asena’nın ölümü üzerine yapmıştım,gazetedeki fotoğrafa bakmıştım.Oysa bu programda import image ile fotoğraf üzerinden çalışmakta var,başlarda anlatmıştım.Ekrana bilgisayarınızdaki herhangi bir fotoğrafı getirip üzerinden çalışabiliyorsunuz.Yine hatırlatayım Tools sayfasından Load new tracing image deyip bir resim seçerseniz o resim ekrana silik olarak geliyor,üzerinden çalışabilirsiniz.Çalışmadan sonra bu silik sayfa bu sayfayı silmek isterseniz ancak aynı Tools sayfasındaki clear tracing layer ile silebiliyorsunuz.

Bu çalışmada da zemini önce sprey,merdane gibi boyalarla kapattım,ortaya çıkan lekelere göre böyle bir çalışma yaptım.

Fırça ve pastel gibi malzemelerle yaptığım çalışma.

Bu çalışmada, daha önce yaptığım bir yağlı boya çalışmasından çektiğim ayrıntıyıimport image ile ekrana getirip üzerinden çalıştım.Alttaki resme uygun olsun diye fırça ile çalıştım(yağlıboya)Bir arkadaşıma şarap etiketi yapmak için çalışmıştım.

Bundan sonra da yaptığım çalışmaları sayfama getirerek deneylerimi sizlerle paylaşacağım.Kolay gelsin.

Fotoğraftan ArtRage ile çalışmak

Yukarıdaki örnekte olduğu gibi ArtRage programında “file”ye tıklayarak sayfada çıkan “import image”yi tıklayınca sizden , bilgisayarınızdan bir
fotoğraf seçmeniz isteniyor.Seçtiğiniz fotoğraf ekranı kaplayarak çıkıyor.Ben burada malzemelerden önce spatulayı ardından fırçayı kullandım.Çiçekleri konu olarak alıp çok değişik çalışmalar elde edebilirsiniz.Doğa uyumlu,sade ve hiç ummadığımız küçük ayrıntılar inanılmaz güzelliklerle dolu.Resim yaparken de usta sanatçılar çok
az elemanlarla çalışmışlardır.Bir kaç renk,bir kaç şekil onlara yeterli gelir.Doğa gibi sade olabilmek sanat için önemli,kişiliğimiz açısından da
önemli.

resimhocasi.com

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

