Posted in Webdizayn

Neden websiteniz olmalı ?


 

question-markBenim işim internet üzerinden sipariş almaya uygun değil. X şirketi milyon dolarlık ihracat gerçekleştiriyor ama hala bir web sitesi yok, demek ki olmadan da oluyormuş. Bir de internet sayfası maliyetiyle mi uğraşacağım, götüreceği getireceğinden fazla görünüyor. Bizim çocuk arkadaşlarıyla birşeyler yapar… Bu cümlelerden biri veya birkaçı aklınızdan geçiyorsa yanılıyorsunuz. Bir web sitesi öncelikle size küresel çapta erişilebilir kılar.

Hayalinizde bile göremeyeceğiniz sayıda, dünyanın hayal bile edemeyeceğiniz yerlerindeki potansiyel müşterilere, ucuz hammadde kaynaklarına, tedarikçilere ulaşmanız ve onların size erişmesi mümkün hale gelir. Öte yandan internet üzerinden iş yapmayacak, sipariş almayacak, müşteri bulmayacak bile olsanız bir internet sitesine yine de ihtiyacınız olacaktır. İnternet sayfasının, varolan müşterilerinizin size olan güvenini pekiştireceğini unutmayın. Sizce hangi şirket daha güvenilir ve modern bir görünüm verir: İnternet sayfası olan mı olmayan mı?

Hiç olan ile olmayan bir olur mu? Hele bir de ihracat yapıyorsanız ve yabancı şirketlerle ilişkileriniz varsa… Size ‘bir web siteniz var mı diye sormayacak, web sitenizin adresini isteyeceklerdir. Örneğin küçük bir makine imalatçısı, kamudan alacağı destekle hazırlayacağı farklı dillerdeki web sitesi aracılığıyla dünyanın öte yanından hiçbir zaman tahmin etmeyeceği kadar ucuza hammadde ve ara mamul bulabilir, ürettiği makineler için ummadığı yerlerden teklif alabilir. Hayır, bütün bunlar sadece bir web sitesi kurarak ve beklemeye başlayarak gerçekleşecek şeyler değildir. İnternet dünyasında pasif değil aktif olmanız gerek.

Web sitenizi önce arama motorlarına kaydettirmeniz, sizi ilgilendiren sivil toplum örgütlerinin ve kamu kuruluşlarının sitelerini ve oralarda yapılan duyuruları yakından takip etmeniz gerekir. Sadece seyirci olduğunuz ve katılımcı olmadığınız sürece bir web sitesi size maliyet ötesinde bir şey kazandırmayacaktır.

 

NEDEN INTERNET ? 
Günümüzde internet, firmaların pazarlama gücüne artı bir ivme katmaktadır. Firmalar, 24 saat boyunca bulunduğu bölgeye, tüm Türkiye’ye hatta dünyaya, ürün ve hizmetlerini tanıtabilmektedir.

Web sayfaları, kurumların müşteri hizmetlerine de farklı bir boyut kazandırmaktadır. Müşteri ile karşılıklı etkileşime olanak sağlayarak, satışları artırma ve yeni pazarlar elde etmede büyük kolaylıklar sağlamaktadır.Bugün internet, aranılan bilgiye en hızlı ve en kolay ulaşımın adresi olmuştur. Bir ürün hakkında bilgi almak için broşür isteme, telefon etme ve günlerce bekleme zahmetinden kullanıcıları kurtarmaktadır. Çünkü, aranılan ya da sunulmak istenen tüm bilgilere web sayfaları aracılığıyla ulaşmak mümkündür.

Dünyada dörtyüz milyondan fazla internet sitesinin bulunduğu ve her yaştan insanın internet kullanıcısı olarak sayılarının hızla arttığı hesaba katılırsa bu teknolojiye adım atmadan önce bir ön bilgi edinilmesi gerektiği ortadadır.

Bir web sayfasını neden tercih ettiğiniz, kime ulaşmak istediğiniz, neyi/nasıl, hangi ölçüde tanıtmak istediğiniz burada önem kazanmaktadır. Eğer gerçekten web sitelerinizi “artı değer” yaratan bir platform haline dönüştürmek istiyor ve bunun atıl bir yatırım haline dönüşmesini istemiyorsanız harekete geçmeden önce mutlaka şu hususlara dikkat etmelisiniz:

NE YAPACAĞINIZA KARAR VERİN

Öncelikle neden bir internet sitesine sahip olmak istediğinizi belirleyin. Bir web sitesini satışlarınızı artırmak, müşteri hizmetlerinizi daha verimli hale getirmek yada bir imaj çalışması için düşünebilirsiniz. Hatta rakip firmalarınızın bu teknolojiyi kullanıyor olması sizin bu konudaki kararlarınızı etkileyebilir. Siteyi ne için oluşturacağınıza kara vermeniz iyi bir planlama yapmanız için başlangıç teşkil edecektir.

Planlama çalışmalarınız esnasında mutlaka profesyonel bir kurumla çalışmalısınız. Planınızı yaparken:

  • Hangi kurumla çalışacağız,
  • Hedef kitlemizi kimler oluşturuyor, onlara neyi/nasıl sunacağız,
  • Proje için hangi büyüklükte bütçe ayırabiliriz,

Çalışacağınız kurumu belirlerken onun uzmanlığı, hangi firmalarla çalışmış olduğu, sektördeki konumu ve hizmet kalitesi gibi kriterlere uyup uymadığına mutlaka bakmalısınız.

Kiminle çalışacağınızı belirledikten sonra proje içeriğini oluşturabilirsiniz. Bu aşamada çalıştığınız kurumun uzmanlığından yaralanmalı ve onların tavsiyeleri doğrultusunda hareket etmelisiniz.

Sitenizin tasarım esnasında hangi aşamalardan geçtiği konusunda bilgi sahibi olmalısınız. Bu konuda sitemizin tasarımın aşamaları bölümünden faydalanabilirsiniz.

TASARIM ve PROJELENDİRME

Öncelikle sitenizin alan adının ne olacağına karar vermelisiniz. Bu konuda alan adının

  • Kolay okunabilir ve yazılabir olmasına
  • Sitenizin içeriğiyle veya firmanızın ticaret unvanıyla uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz.
  • Alan adınızın tescilinin ardından siteniz için güvenli ve hızlı bir server seçmelisiniz. Sitenizin
  • Dışarıdan gelecek saldırılara karşı korunması,
  • Yayımı esnasında ortaya çıkabilecek aksaklıkların minimuma indirilmesi
  • Sayfalarınızın, ziyaretçilerin sabrını zorlamayacak şekilde kolay ve hızlı açılabilmesi

çalışacağınız kurumla birlikte hosting seçeneklerini değerlendirirken gözönünde bulundurmanız gereken kriterler olmalıdır.

Proje içeriğini belirlerken nelere öncelik vereceğinizi belirlemesiniz. Sitenizin içeriğini kabaca şu başlıklar altında meydana getirebilirsiniz.

Firma tanıtımı
Fimanızın amaç ve hedeflerini, kurumsal kimliğini, örgüt kültürünü, çalışma anlayışını ve başarılarını belirtmelisiniz.

Yine firmanızın iletişim bilgileri, hatta dinamik olarak erişim formları sitenizin kurumsal sayfalarında bulunmalıdır.

Ürün katalogları
Ürünlerinizin detaylı bilgi, fiyat ve çeşitlerini sunmalısınız. Ürünlerinizin rahatça bulunabilmesi için arama modülleri sayesinde kullanıcıların gireceği anahtar kelimelerle daha rahat ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Ürün Tanıtımı
Ürünlerinizi internetin sağladığı renkli resim ve hareketli animasyon avantajları ile tanıtmalısınız.

Tasarım öncesi karar vermeniz gereken noktalar ise şunlardır:

Bilginin organize edilmesi:
Sitenizin hangi kısmının statik, hangi kısmının dinamik sayfalardan oluşacağını belirlemelisiniz. Eğer ürün tanıtımı ağırlıklı bir yapı düşünüyor iseniz dinamik sayfalara ağırlık vermelisiniz. Dinamik sayfaları oluştururken çalıştığınız kurumun hızlı ve kullanışlı bir veri tabanı programını kullanmasına dikkat etmelisiniz.

Devamlılık kriterleri
Sitenizin ne sıklıkla güncelleneceğini belirleyerek, esnek bir yapı oluşturmalısınız. Tasarımın genişleyebilir şekilde olması sizi daha çok ürün tanıtma konusunda rahatlatacak, ileride çıkabilecek ek maliyetlerden koruyacaktır.

Görsellik
Günümüzde bir çok firma web sitelerini bir imaj çalışması olarak görmektedir. Sitenizin içeriğinin genişliği ne olursa olsun, ziyaretçileri memnun edecek bir görselliğin ve bütünlüğün olması gerekir. Sitenin görsel bir standarda kavuşması için hareketli flash ve 3D animasyonlar kullanılmalı, seçilen renk ve sayfa kompozisyonunda ziyaretçilerin keyifli bir gezinti yapmaları sağlanmalıdır.

TASARIMDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

  1. Sayfalarda yerel optimizasyon(resimler, animasyonlar, renkler) ve kurumsal kimlikle uyumlu bir bütünlük mutlaka kurulmalıdır.
  2. Sayfa içeriğinin planlı bir dağılımı yapılmalı, ziyaretçinin site içinde kaybolması engellenmelidir.
  3. Sayfalar kullanıcı bağlandığı anda yüklenebilmeli, sayfaların hızla ve kolay açılması sağlanmalıdır.
  4. Sitede firmanın iletişim bilgileri vb. kolayca farkedilecek yerlerde olmalıdır.
  5. Kullanıcının göz zevkine hitap edecek animasyonlar ve 3D tasarımlar sayfaları ağırlaştırmayacak derecede hazırlanmalı ve fazlalığa kaçılmadan etkin bir optimizasyon kurulmalıdır.

WEB SİTENİZİN SİZE SAĞLAYACAĞI AVANTAJLAR

  • İnternet hesaplı bir reklam aracıdır. Sitenizde dinamik değişiklikler yapılabilmesine elveişlidir.
  • Tanıtımınızı ulusal ve uluslararası düzeyde yapmanızı sağlar.
  • Web site tasarımı geleneksel medyaya göre daha hesaplıdır.
  • Potansiyel müşterilerin size direkt ulaşmasını sağlar.
  • Müşterilerinizle haberleşmenizi sağlar.
  • Kağıt, posta ve matbaa masrafları olmayacağından tasarrufludur.
  • Size zaman kazandırır ve olumlu imaj kazandırır.
  • Sizi İlgisi olmayanlara değil direk hedef kitlenize ulaştırır.
  • Görsel olarak Hayalgücünüzün istediğini yapabilme olanağı sağlar.
  • Ürün ve hizmetlerinizi 24 saat boyunca tüm dünyaya tanıtır.
  • Firmanız güncel, teknoloji takipçisi bir firma imaja kavuşur.
  • Sayıları sürekli artan ve teknolojiyi yakından takip eden on milyonlarca internet kullanıcısı size daha rahat ulaşabilir.

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma