Posted in Reklam

İnternet Reklam Çeşitleri


İnternet Reklam Çeşitleri aşağıdadır:

Banner Reklamları
Arama Motoru Pazarlama
Akıllı Linkler
Sosyal Medya Pazarlama
Online PR
E-Posta ile Pazarlama
Satış Ortaklıkları
Diğer Uygulamalar

………………………………………………………………………………………………………………

Banner Reklamları

Standart Banner Reklamları

Banner kelimesinin Türkçe karşılığı “Manşet, Büyük başlık” anlamlarına gelmektedir. Banner’lar reklam amaçlı kullanılan, marka, hizmet veya ürün tanıtmak için hazırlanmış hareketli veya hareketsiz reklam öğeleridir.

Standart banner’lar, dünya genelinde kabul görmüş formatlardan oluşmaktadır. Neredeyse internetteki tüm siteler üzerinde, standart banner’lar için ayrılmış bir reklam alanı mutlaka bulunmaktadır. Standart banner’lar için dünya genelinde geçerli formatlar aşağıdadır:

– Leaderboard: 728 x 90 piksel
– Full Banner: 468 x 60 piksel
– Half Banner: 234 x 60 piksel
– Skyscraper: 120 x 600 piksel
– Wide Skyscraper: 160 x 600 piksel
– Medium Rectangle: 300 x 250 piksel
– Vertical Rectangle: 240 x 400 piksel
– Rectangle: 180 x 150 piksel

Zengin Medya Banner Reklamları

Zengin medya banner’lar; animasyon, ses, video veya etkileşimli özellikler içeren banner çeşitleridir. Zengin medya banner uygulamalarının standart banner’lardan en önemli farkı, kullanıcı ile etkileşim kurmalarıdır. Zengin Medya Banner Çeşitleri aşağıda listelenmektedir:

– Rollover Banner
– Expandable Banner
– Sticky Banner
– Floating Ad
– Ad Corner ( Cover Page )
– Interstitial Banner
– Page Skin

Fiyatlandırma Modeli:

Banner Reklamları, genel olarak Görüntülenme Başına Maliyet üzerinden fiyatlandırılır. Fakat son dönemde, bazı web sitesi sahipleri ve yayıncılar Tıklama Başına Maliyet üzerinden fiyatlandırmayı da kabul etmektedir.

………………………………………………………………………………………………………………

Arama Motoru Pazarlama

Arama Motoru Reklamları

Google ve benzeri arama motorları üzerinde yayınlanan “internet reklam çeşitleri”ne Arama Motoru Reklamları denmektedir. Birkaç farklı arama motoru üzerinde yayınlanabilen reklamlar, Google’ın önlenemez yükselişiyle ağırlıklı olarak Google’a endeksli hale gelmiştir.

Google üzerinde yayınlanan Arama Motoru Reklamları, Google Adwords programı sayesinde detaylı olarak hedeflenen kitleye nokta vuruşu yapmanızı sağlar.

Fiyatlandırma Modeli:

Google Reklamları, Tıklama Başına Maliyet üzerinden fiyatlandırılır.

Arama Motoru Optimizasyonu ( SEO )

“Arama Motoru Optimizasyonu”, web sitesi ve sayfalarının Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesi ve Arama Sonuç Sayfalarında üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla uygulanan işlemlerdir. Arama Motoru Optimizasyonu, web sitesi üzerinde ( on-site ) ve web sitesi haricinde, dış sitelerde ( off-site ) uygulanan işlemlerin bütününe denmektedir.

Fiyatlandırma Modeli:

Arama Motoru Optimizasyonu’nda bir Fiyatlandırma Modeli henüz oturtulmamıştır. Fiyatlar, Reklamveren ve ajans arasında görüşülmelidir.

………………………………………………………………………………………………………………

Akıllı Linkler ( Intellitxt )

Akıllı link; web siteleri sayfalarında bulunan metinlerinde bazı kelimelerin parlatılarak link haline getirilmesidir. Kullanıcı, akıllı link’in üzerine mouse’unu götürdüğünde bir reklam kutusu görünür ve bu reklam kutusunda zengin medya banner uygulamalarına benzer, animasyon, ses veya video sunulabilir.

Fiyatlandırma Modeli:

Akıllı Linkler, Tıklama Başına Maliyet üzerinden fiyatlandırılır.

………………………………………………………………………………………………………………

Sosyal Medya Pazarlama

“Sosyal Medya Pazarlama”, internet reklam uygulamaları arasında en yeni kavramdır diyebiliriz. Sosyal Medya Pazarlama, kısaca Facebook, Twitter vb. Sosyal medya siteleri üzerinde marka, hizmet ve ürünlerinizi tanıtmak amacıyla yapılan pazarlama çalışmalarına verilen genel isimdir.

Sosyal Medya Pazarlama, tek değil iki yönlü ve uzun sureli bir çalışmadır, kesinlikle kısa dönemli bir reklam kampanyası gibi düşünülmemelidir. “Sosyal Medya Pazarlama” uygulamalarını, Müşteri İlişkilerini güçlendirmek ve Online PR amaçlı kullanmak uzun dönemde faydalı olacaktır.

“Sosyal Medya Reklamları” ise, yukarıda açıklanan banner’lar ile parallel mantıkta, Sosyal Medya siteleri üzerinde yayınlanan reklam öğeleridir. Bu reklam türünü, bir kampanya mantığında ve kısa sureli bir internet reklam uygulaması olarak tanımlayabiliriz.

Fiyatlandırma Modeli:

Sosyal Medya Pazarlama uygulamalarında bir Fiyatlandırma Modeli henüz oturtulmamıştır. Fiyatlar, Reklamveren ve ajans arasında görüşülmelidir.

Sosyal Medya Reklam öğeleri ise, Tıklama Başına Maliyet üzerinden fiyatlandırılır.

………………………………………………………………………………………………………………

Online PR

Online PR, genel olarak web siteleri ve blog’lar üzerinde “Haber İçerikleri’nin” ( Advertorials ) yayınlanması ile uygulanan bir entegre reklam türüdür. Reklam içeriğinin, web sitesi veya blog sahibi tarafından yayınlandığı öngörülür ve kullanıcı tarafından reklam olarak tanımlanamaz.

Yukarda açıklanan Sosyal Medya Pazarlama uygulamalarının bir kolu da Online PR’ı kapsamaktadır.

Fiyatlandırma Modeli:

Online PR uygulamalarında bir Fiyatlandırma Modeli henüz oturtulmamıştır. Fiyatlar, Reklamveren ve websitesi veya blog sahibi arasında görüşülmelidir.

………………………………………………………………………………………………………………

E-Posta ile Pazarlama

“E-Posta ile pazarlama” (ya da email ile pazarlama) şu anda en çok kullanılan internet reklam uygulamalarından birisidir. E-Posta ile pazarlama özellikle başlangıçta yoğun bir çalışma isteyen ve uzun vadeli bakılması gereken bir pazarlama yöntemidir. Ancak doğru uygulandığı zaman, uzun vadede karlı bir “internet pazarlama” yöntemidir.

E-posta ile Pazarlama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken en önemli konu, gönderilen e-posta’lar için kullanıcıdan izin almak ve SPAM niteklikli e-posta’lar göndermemeye özen göstermektir.

Fiyatlandırma Modeli:

E-Posta ile pazarlama hem Görüntülenme Başına Maliyet hem de Tıklama Başına Maliyet üzerinden fiyatlandırılabilir.

………………………………………………………………………………………………………………

Satış Ortaklıkları ( Affiliate Marketing )

Affiliate Marketing, Satış Ortaklığı anlamına gelmektedir. Bu sistem, basit bir tabirle komisyonculuk olarak nitelendirilebilir. Satış Ortaklıkları dahilinde, internet üzerinde bir başkasının ürününü satması için bir yol oluşturur ve satış gerçekleştiğinde komisyonunuzu alırsınız.

Fiyatlandırma Modeli:

Satış Ortaklıkları, Satın Alma Başına Maliyet üzerinden fiyatlandırılır.

………………………………………………………………………………………………………………

Diğer Uygulamalar

Advergame

Advergame; “internet pazarlama” alanına hizmet veren ve amacı pazarlama içerikli mesajlarla marka bilinirliliğini arttırmak olan bir oyun türüdür. Geleneksel pazarlama yöntemlerinden sıyrılmak isteyen firmaların tercih ettiği advergame’ler tüketici ve marka arasında pozitif bir bağ yaratır. Oyunu oynayan kullanıcılar markayla birebir ilişki içerisinde olarak bir süre sonra markanın ürün veya hizmetini oyunla bağdaştırıp daha akılda kalıcı hale gelmesini sağlamaktadır.

Fiyatlandırma Modeli:

Advergame’lerde bir Fiyatlandırma Modeli henüz oturtulmamıştır. Fiyatlar, Reklamveren ve ajans arasında görüşülmelidir.

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma