Posted in Reklam

Reklam Sloganları Amacına Ulaşıyor mu?


1-448-x-276

 

Etkili bir reklam yapabilmenin en önemli basamağı olan reklam sloganı; markanın, potansiyel müşterinin aklında kalmasını sağladığı için mümkün olduğunca kısa, net ve özgün olmalıdır. En etkili sloganı bulabilmek için: “Reklam sloganı, tanıtılan markayı anlatmaya yetiyor mu?” sorusunu mutlaka düşünmek gerekiyor.

Etkili bir sloganın yanı sıra yaratıcı ve eğlenceli reklam sloganları da akılda kalıcı olmanın bir diğer yöntemidir. Ahenkli bir sloganın, akılda kalıcılığı daha kolay olduğu için daha çabuk hatırlanır ve tanıtım amacına ulaşmış olur. Ahenkli ya da kafiyeli diye tabir ettiğimiz reklam sloganına verilebilecek en güzel örnek: BMC firmasının “bence BMC” sloganı olmalı diye düşünüyorum. Sloganın içinde hem markanın ismi geçiyor, hem de slogan oldukça kısa ve net bir şekilde mesajını veriyor. Yaratıcı sloganlar deyince aklıma gelen ilk isim ise prezervatif markası Durex’in: “Rakip markaların ürünlerini kullanan herkesin Babalar Günü kutlu olsun” diyerek kalitelerini ortaya koymak adına yaptıkları reklam sloganıdır. Markanın amacına ve işlevine uygun olarak tasarlanan bu reklam sloganı; özgün, yaratıcı ve bir o kadar da ilgi çekici olmuş. Ürünün ya da markanın vizyonunu yansıtabilen sloganlara verilecek örnekler tabi ki bunlarla sınırlı değil: “Biz daha iyisini yapana kadar şimdilik en iyisi bu” diyen Volkswagen markalı araba reklamları, firmanın mottosunu en iyi şekilde yansıtan, ürünün özelliklerini kısa ve net şekilde anlatan bir çalışmadır. “Yaşam için teknoloji” tasarladığını söyleyen Bosch, “Bira bu kapağın altında” diyerek, bira yapımında ne kadar iddialı olduğunu anlatmak isteyen Efes Pilsen gibi markaların reklam sloganları da ürünün felsefesini ortaya çıkaran çalışmalardır. Son zamanlarda en beğendiğim slogan ise: ”Aşk, bazıları için altı harflidir” cümlesiyle futbol aşkının anlatıldığı, futbol severlerin duygularını en net şekilde özetleyen Lig TV’nin bu çalışması oldu. Ünlü araba markaları arasında yaşanan rekabeti en iyi anlatan reklam sloganı ise Porsche’dan geldi. CNBC-e Business dergisinde yer alan bir Porsche modelinin altında: “O bilge arabasını niye sattı sanıyorsunuz?” yazılması; dünyaca ünlü iki otomobil markası Porsche ve Ferrari arasındaki rekabetin en eğlenceli hali olarak karşımıza çıkıyor.

Reklam, bir ürün ya da markanın tanıtım ve satışlarındaki artışı sağlayan en önemli faaliyettir. Bu faaliyeti ürünün amacına uygun görsel ve sloganla bütünleştirenler, istedikleri hedef kitleye ve amaca ulaşmış oluyor. Fakat Türkiye’de çıkan milyonlarca ürün için yapılan vasatın da altında işler, ürünün marka olamamasına hatta firmanın tutunamayarak iflasa gitmesine bile sebep oluyor. İşte bu yüzden ürün tanıtımı için yapılan faaliyetlerde, ürünü potansiyel müşterilere anlatacak en etkili slogan ve görselleri kullanmanızda fayda var. Reklam kampanyalarının olmazsa olmazı olan sloganların, ürün tanıtımı için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlamış olduk.

Daha fazlası için: Reklam Sloganları Amacına Ulaşıyor mu? http://blog.reklam.com.tr/genel/reklam-sloganlari-amacina-ulasiyor-mu/2575/#ixzz2WSWMKRi9
Test

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma