Posted in Grafik Dizayner

ADIM ADIM LOGO VE AMBLEM TASARIMI


CHUCK GREEN
Sizi bilmem, ama ben başka tasarımcıların işlerini nasıl yaptıklarına ilişkin örnekleri görmekten çok hoşlanıyorum iş yapmanın daha iyi (veya daha kötü) yollarını ortaya koyuyorlar,benim yöntemlerimin genel eğilime uygun olduğunu ya da tamamen boşuna uğraştığımı görmemi sağlıyorlar. Kendi kendime diyorum ki, “bu işlere bu kadar taktığımı bir bilen olsa,beni eve hapsederler.” Şöyle bir problem var ki, aşamalı örnekler nadir bulunuyor. Neden? Genellikle, siz bu tür bilgileri paylaşmakla ilgilenmediğiniz sürece, kaydetmek için pek sebep olmaz. İlgileniyor olsanız da , aşamaları detaylandırmak ancak süreç içinde mümkündür.Bir fikrin bir sonra ki aşamasına geçmeye hazırsam, normal olarak o noktaya kadar ne yaptığımı kaydetmekle ilgilenmem. iyi olan şu ki, normal olanın işime  karışmasına pek izin vermem. Bunun sonucu kısa süre önceki bir logoyu yaratmak için attığım bazı adımlar oldu. Süreç boyunca yarattığım  bazı grafikleri sakladım ve o zaman ne düşündüğümü biraz hatırlamaya çalıştım. Tabii ki, burada gördüğünüzden ziyade, bir logo tasarım süreciyle ilgili şeyler var – bu denemeye  ön tartışmaların tipik gelişimi, araştırma vs hakkında pek az şey dahil – zaman, mekan ve kendini beğenmişlik beni sürecin sadece bir kısmını göstermeye zorluyor. Sizi bilmem ama ben kağıt üzerinde çalışmaya başlarım. Bence fikirleri bir bloknota çizmek  çok üretken bir yoldur. Bu aşamada – tasarımla değil – konseptlerle ilgiliyim. Benim düşünce tarzıma göre konseptlerden doğar. Benim bir logo  yaratmakta ki hedefim, en iyi şekliyle bir ürünü kullanmanın faydasını göstermek ve en azından, söz konusu olan şeyin görsel sembolünü oluşturmaktır. Genellikle müşterilerime bu bu işlenmemiş fikirleri gösteririm. Bence temel konseptler hakkında geri bildirim almak, ilgili herkes için en iyidir. Böylece  bana iyi görünen ama müşterinin işine yaramayan fikirlerin çıkarılıp atılmasına da, müşterinin en iyisini bildiğini teyit eder. Bana problem için mükemmel biz çözüm gibi görünen bir şey, bazen benim bilemeyeceğim sebeplerle işe yaramaz olabilir. Burada ele alacağım logo, bir helikopter taşımacısı olan Metro Aviation için tasarlandı. Çizimlerimin üstünden geçerek ve en anlamlı olduğunu düşündüğüm konseptleri seçerek işe başladım.
 
 
 
 
 

Aşama 1 – beş fikrin oldukça sıkı çizimlerini yapttım – birincisi, temel rotoru ve kaldırma dinamiklerini sembolize ediyor

 
 
 
 
 
Aşama 2 –  İkincisi kuş kanatları olan bir helikopterdi. Evet çirkin bir şey (yarasa – kopter gibi görünüyor) –  ama şimdilik konseptleri araştırıyoruz, tasarımları değil
 
 
 
 
 
 
 
Aşama 3 – Bir sonraki, helikopterin, yazıyla bütünleştirilmiş daha gerçekçi bir yorumu belki de üstten geçen bir helikopterin hafif biçiminde bir gölge yapması
Aşama 4 –  işin başında, müşteri helikopter sembolü olarak bir sinekkuşu kullanmayı istediğini ifade etmişti, ayrıca bu fikri de araştırmaya başladım
 
 
 
 
Aşama 5 – Sinekkuşu ile ilgili şöyle bir sorun çıktı, araştırmaya başladığım zaman farkettim ki birçok helikopter şirketii sembol olarak benzer bir şeyler kullnıyorlardı..
Aşama 6 – Bu vazgeçmeyi gerektirmiyordu, yani diğerlerinden farklı hale getirmek için fikri geliştirebilirdim. Bence bu versiyon biraz helikopterin havada süzülmesine benziyordu
 
Aşama 7 – “Bir şey yakaladım” diye düşünmeme yol açan şey bu tasarımdı sinekkuşu, ima edilen havada süzülme hareketi ve ilave edilen görsel dönüş unsuru, peşinde olduğum ekstra şeyi ilave etti. Müşteri sıralananlar arasında bunu seçince, güvenim daha da arttı.
 
Aşama 8 – Gerisi, nasıl derlerdi, hikayeydi. Süzülerek uçan kuş fikri kesinleşti ve tasarımı geliştirmeye başladım. Önce somut tasarımımın doğru oranları ve konumları yansıtmasını sağlayacak şekilde bazı fotoğraflar topladım.
Aşama 9 – Araştırma çok önemlidir. Nesnenizin bazı yönleri yanlışsa, müşterinizin ilk anda  reddedeceği bir tasarımın peşinde şaşırtıcı ölçüde çok zaman kaybedersiniz.Bu olayda, gerçekleşen sanat eserinin başlangıçtaki şeklinin, benim orjinal çiziminden ne kadar farklı olduğunu görebilirsiniz.
 
 
 
Aşama 10 – Logo tasarımında sorun, fikrinizi iletecek bir bitmiş sanat eseri veya ona yakın bir şey yaratmaktır. Müşterinin olurunu aldıktan sonra küçük değişiklikler yapabilirim, ancak müşteriye satabilmek için sanat eserini yüzde 95 bitirmiş olmam gerekir. Yazılımda seçimim, Adobe Illustrator’dur. Burada, gövdesinin krokisini çizmekle başladım.
 
 
Aşama 11 – Tüyleri, bir dizi oval
                     kullanarak yarattım.
 
 
 
Aşama 12 – Sonra gövdeyi döndürdüm ve
süzülme pozisyonuna getirdim.
 
 
Aşama 13 – Altın bulmak için bol miktarda kaya çıkarmanız gerekir. Bu, “dönüş” hareketini göstermek amacıyla denediğim birçok fikirden biri. Gerçekten korkunç, değil mi?
Aşama 14 – En uygun görünen, pervane kanatlarının bulanıklığını yansıtacak, bazı oval tiplerini kullanmaktı.
 
 
Aşama 15 – Daha da iyisi, sarmal şeklinde
 dönüş hareketleri idi. Bu klipi kestim…
 
 
 
Aşama 16 – Ve dikey olarak ölçeğini küçülttüm. Sonra kuşun gövdesini geriye eğerek dikey pozisyona getirdim. Bunu, bu temel tasarımın çeşitlemeleri izledi.
 
Aşama 17 – Önce, renk ekledim ve sarmalın tepesini, kuşun gövdesi ile kafası arasındaki bölünmeyi tanımlamak için kullandım. Sarmalın dibi ile kuyruk arasına hafif bir boşluk ilave ederek sarmal ile gövde arasındaki ayırımı vurguladım. Ek olarak alta, gölge işlevi yapacak başka bir oval ekledim.
 
 
 
Aşama 18 – Sarmalı iki renge bölmek, sarmal dönüş hareketini daha da vurgulamaya yardımcı oldu.

Aşama 19 – Sarmal, alt gövde üzerinde gölge yapıyormuş gibi başka bir şekil eklemeye çalıştım. İyi oldu, ancak biraz fazlaca karmaşık olduğunu düşündüm.





Aşama 20 –  Ve siyah sarmalı griye  çevirmeyi denedim.




Aşama 21 –  Bu versiyon da, bir çift açık gri şekil var, bunun daha fazla hareket imajı verebileceğini düşünmüştüm olmadı.


Aşama 22 – Sonuçta  Kuşun gövdesi ile  sarmal arasındaki boşlukları doldurmaya karar verdim. Amacım son versiyonu mümkün olduğunca basitleştirmekti ve bence,  negatif mekanı kaldırmak buna yardımcı oldu.



Aşama 23 – Bu temel tasarım beni gerçekten mutlu etti. Hatta, müşterinin istediğini renkleri kullanarak, kartvizit tasarımına uygulayacak kadar ileri gittim.

Aşama 24 – Ara sıra gerçeklik testine geldi. Müşteri, süzülerek uçma fikrinin yeterince inandırıcı olmadığına karar verdi. Tasarımı beğendi, ancak helikopterde olduğu gibi gövdenin üstünde olursa süzülerek uçma hareketinin daha gerçek olacağını düşünüyordu. Eyvah. Müşterinin, sizin sunduğunuz çözümden sizin kadar hoşnut olmadığını duymak her zaman zordur. Müşteriye benim yarattığım eserle yola devam etmek için dikkatle düşünülmüş, iyi ifade edilmiş sebepler sunmak için gerekli zamanı harcadım, ama müşteriler tasarımcılardan farklı değildir – işe yaramazsa yaramaz -nokta.
Aşama 25 –  Haydi bakalım tekrar çizim levhasına. bu parçaları işe yarayacak şekilde nasıl birbirine yapıştırabilirim?
Aşama 26 –  Önce kanatları yeniden düşünmem gerek. Sarmal kanatların yerini almıştı, böylece onları tekrar yerine koymak zorunda kaldım.



Aşama 27 –  Bu benim işime yaradı, ama sarmal yaramadı.


Aşama 28 – Daha basit bir şeye ihtiyacım vardı. Bütünsel bir şekil? Olmaz, çok iri.

Aşama 29 –  Yeniden, daha basiti daha iyiyi buldum. Benim işime yarıyordu, daha önemlisi, tam olarak müşterinin istediği şeydi.

Aşama 30 – Sonra, renkleri helikopterin renk şemasına uydurdum (mavi ve sarı) ve gölge ekledim.

Aşama 31 – Son engel kuyruktu. Çeşitli farklı versiyonlar denedim. Bir..

Aşama 32 – İki..

Aşama 33 –  Üç..

Aşama 34 – Ve Dört..

Aşama 35 – Müşteriler belli bir yöne zorlandıklarında bundan hoşlanırım. Buna rağmen daha iyi bir çözümle sonuçlandığında ağlayabilir ve kendi kendime sızlanabilirim. Bu olayda, ben şahsen ara çözümü tercih ederdim.. Her açıdan bir mücadele olmakla birlikte, bir tasarımcı için organizasyonun bütünün görsel temsili olacak bir imajı keşfetmek, geliştirmek ve uygulamak kadar heyecan verici bir şey yoktur.

DİPNOT: BU MAKALE GRAFİK TASARIM DERGİSİ EYLÜL-EKİM AYI 2012 SAYISINA AİTTİR VE HİÇ BİR ŞEKİLDE SAHTEKARLIK, KOPYACILIK VS. YOKTUR. TAMAMEN ALINTIDIR.

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

