Posted in Maraqli

İş Dünyası Hangi Rengi Daha Çok Seviyor ?


Renklerin, kendimizde ve çevremizde yarattığı psikolojik etkilerini es geçmek mümkün değil. Hatta konuyla ilgili verdiğimiz bazı örneklerde, reklamlarda ve afişlerde sıkça karşılaştığımız bazı renklerin tesadüfi olarak seçilmediğinin farkına varacaksınız.

İşte Renklerin İnsan Psikolojisi Üzerine Etkileri

Kırmızı, İktidar ve Gücün Sembolüdür!

Bu renk insanı heyecanlandırıcı bir etkiye sahiptir. Kan akışını hızlandırır ve tansiyonu yükseltir; iştah açar. İştah açma özelliğinde dolayı, fast-food lokantalarının logolarına ve lokantaların içine dikkat edin kırmızının yoğunluklu olarak kullanıldığını göreceksiniz.

Nesnelerin bilinçaltında renkleriyle kalması bilim insanları tarafından kanıtlanmış bir şeydir. Örneğin, kamyon deyince aklımıza kırmızı gelmektedir. Kırmızı rengin tansiyonu yükseltip, kan akışını hızlandırıcı etkisinden dolayı gençliğe hitap eden ürünler üreten firmalar yoğunluklu olarak kullanırlar.

Bunun dışında kırmızı iktidarın ve gücün sembolüdür. Bundan dolayıdır ki politikacılar kırmızı kravat kullanmayı severler.

Beyaz renk istikar ve temizliğin göstergesidir!

Tüm renkleri içinde barındıran beyaz renk, saflığın ve temizliğin göstergesidir. Beyaz renk giyinmeyi tercih eden insanlar düşünmeyi seven, hayal dünyası geniş, soğukkanlı ve uzlaşmacı kişilerdir genellikle.
Beyazın ayrıca insanlara dertlerini ve tasalarını hatırlatan, hüzün veren bir yanı da bulunmaktadır. Bunda dolayıdır ki tüm Dünya’ da matem rengi siyah olduğu halde Çinlilerin matem rengi beyazdır.

Sarı dikkat çeker, geçiciliği ifade eder!

 

New York sokaklarında çekilen meşhur taxi resimlerini görmeyenimiz yoktur herhalde. Hiç düşündünüz mü taksiler neden sarı ?

Taksilerde sarı renk kullanılmasının nedeni; dikkat çekici etkisi en yüksek olan renklerden biri olması desek yeteri kadar ikna edici olur mu? Sarı; dikkat çekici olduğu kadar da geçiciliği temsil eden bir renktir aynı zamanda.
Sarı, üretim ve verimliliğin rengidir. Bir yandan insana sevinç ve coşku verirken, diğer yandan da bilinçaltına sonbahar algısı yaratabildiği için hüznün de rengidir sarı aynı zamanda.
İnsanlarda dikkat çekici etki bırakmasından dolayı reklamlarda sıkça kullanılmaktadır. Ancak; geçicilik etkisinden dolayı ticari şirketlerin logolarında genelde kullanılmaktan kaçınılmaktadır.

‘’Lacileri Çekmek’’ Nereden Geliyor Sanıyorsunuz ?

Fazla dikkat çekmeyen bir renk olmasına rağmen lacivert, düşünmenin rengidir. Otorite ve sonsuzluğun simgesidir.
Otorite etkisi nedeniyle, üst düzey şirket yöneticileri, siyasetçilerin ve özellikle önemli toplantılarda ve iş görüşmelerinde vazgeçemediği takım elbise rengidir. Önemli banka, finans ve sigorta şirketlerinin logolarını incelediğinizde çoğunluklu olan tercih edilen renklerden birinin de lacivert olduğunu çok rahat gözlemyebilirsiniz.

Rahatlığın Rengi ‘’Kahverengi’’

Fast – Food restoranlarında ki sandalyelerin ve masaların renklerine hiç dikkat ettiniz mi ? Genellikle tercih edilen renk kahverengidir. Bu renk tercih edildiği takdirde restoranta gelen kişilerin, restorantta geçirdiği zamanda ciddi anlamda bir düşüş gerçekleşmektedir.
Resmiyetten uzak bir renk olması olduğundan dolayı iş dünyasının kullanmayı sevmediği renklerden biridir. Bu renk karşıdaki insana rahatlık vererek daha rahat konuşmasını sağlamasından dolayı röportaj ve söyleşilerde gazeteciler tarafından sıkça tercih edilmektedir. Hatta dünyaca ünlü bazı Talk Show’ cuların hemen her programda ceket ve kravat için değişilmez rengi olduğu gözlerden kaçmamaktadır.

Hırslı kişilerin tercihi: ‘’Siyah’’

Renk biliminde siyah, gücü ve tutkuyu temsil eder. Bundan dolayı makam araçları siyahrenktir. Güçlü ve hırs kaynaklı bir çok duygunun temsilcisi siyahtır. Bazı ünlü düşünürler örneğin Einstein, ışıksız karanlık bir odaya girerek konsantre olmaya çalışması da siyahın ışığı yok ederek dikkati dağıtabilecek etkileri minimuma indirmesinden dolayıdır.

‘’Yeşil’’ Güven Verir

Yaratıcılığı körükleyen, rahatlatıcı ve sakinleştirici bir etki bırakan bir renktir. Rahatlacı ve sakinleştirici etkisinden dolayı hastanelerde odalar genellikle yeşil seçilir, ayrıca doktorların üniformalarının yeşil tercih edilme nedeni de budur. Ayrıca hastane logolarında da yeşil rengi kullananların sayısı azımsanamayacak kadar çok.

Yarattığı güven duygusu nedeniyle bankaların, finans ve sigorta şirketlerinin sıkça tercih ettiği renklerden biridir.
Yeşil rengin yaratıcılığa olan olumlu etkisi nedeniyle bazı dünyaca ünlü oteller aşçıları için tüm mutfak bölümünü yeşile boyadığı bilinmektedir.

Dinginlik ve Huzurun Rengi: ‘’Mavi’’

Mavinin insan tansiyonunu düşürücü, kan akışını yavaşlatıcı bir etkisi vardır. Genellikle de yeme içme güdüsünü azaltan bir özelliği vardır. Bundandır ki yemek ve hazır gıda firmaları logolarında mavi rengi pek seçmezler. Özellikle logolarında bu rengi kullanan firmalar diyet, süt ve süt ürünleri firmalarıdır. Hatta ve hatta batıdaki bazı diyetisyenler, zayıflamak isteyen kişilere mavi tabak kullanmalarını önermektedir.
Mavi rengin en önemli özelliklerinden birinin de insanlarla ilk tanışma anında, karşıdaki kişi üzerinde olumlu etki bıraktığı iddia edilmektedir.

Şimdi ilk soruya geri dönelim ve hangi renk araba seçimi hangi düşünceye neden oluyor:

Beyaz : Yavaş ama kalıcı, güvennilir bir personel
Sarı : Şirkette kalıcı olmayacak; geçici bir eleman
Siyah : Yükselmeyi hedefleyen, hırslı tuttuğunu koparan

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma