Posted in Grafik Dizayner

Ambalaj Tasarımı Yapmanın İncelikleri


Ambalaj, tüketici ve içerisinde bulunan ürün açısından çok büyük önem taşır. Bir ürün için ambalajlama işlemi yapılırken içerisindeki ürünün yapısına göre ambalajlama yapılmalıdır. Yani bu ürün kırılacak bir ürün ise sert malzeme, bozulacak bir ürün ise hava ile teması kesecek bir madde ile yapılmalıdır. Ambalaj sadece ürünü korumamalıdır. Ambalaj aynı zamanda içerisinde ürün hakkındaki özellikleri ve tüm bilgileri de vermelidir. Bu bilgiler verilirken tüketicinin aklında hiçbir soru işareti kalmaması açısından basit ve açıklayıcı olması gerekmektedir. Çünkü tüketicinin sorma hakkı yoktur. Bunun yanı sıra ambalajın koruyuculuğu, bilgi vermesi gibi temel özelliklerin yanı sıra ambalaj tasarımı da büyük önem arz etmektedir. Çünkü ürünün tasarım çalışması tüketici ile ürün arasında ki tek duygusal bağdır. Eğer bu işuzman eller tarafından yapılırsa tüketici açısından mutlaka olumlu sonuçlar doğuracaktır.

Bu bilgileri düzenleyecek ya da aşamalandıracak olursak, ambalaj tasarlarken tasarımcı ürün detaylarını bilmeli ve iyice anlamalıdır. Böylece ürüne en uygun tasarımı yapacaktır. Bunun yanı sıra ambalaj üzerine ağırlığı, üretim tarihi, fiyatı, son tüketim tarihi, markası, ürün içeriği, kullanım talimatı ve kalite belgeleri gibi tüketicinin aklına gelebilecek önemli bilgiler yerleştirilmelidir. Ürün tasarımı yaparken bir diğer yapılması gereken ise üzerinde markanızın logosunu ve iletişim bilgilerini mutlaka bulundurun. Ambalajın boyutları, rengi, yazı tipi gibi görsel materyaller uyumlu olmalı ve tüketicinin gözünde sağlam bir imaj yaratmalıdır. Ambalajda ki renk seçimi çok önemlidir. Çünkü renkler duyguların tetiklenmesinde önemli rol oynar. Aynı zamanda dikkatini de büyük ölçüde ürüne çekmesini sağlar. Ambalaj tasarımı yapmanın inceliklerinden biri ise ürünün tanıtımı için kuşkusuz en önemli olan yer üst tarafıdır. Üst tarafın karmaşık olmaması fakat tüketici ile iletişim kurması gerekmektedir.

Ambalaj tasarımı yaparken ambalajın üzerine veya yan taraflarına resim de koyabilirsiniz. Fakat bunların uzman ellerde ve profesyonelce yapılması gerekir. Bu şekilde ürünün kendi fotoğrafını ya da tüketicilerin dikkatini çekebilecek başka resimlerde koyabilirsiniz. Tasarım ne kadar farklı olursa ürün o kadar fark edilecek ve diğer muadili olan ürünlerden kendini ayıracaktır. Ambalaj tasarımı için günümüzde çeşitli kara kalem çalışmaları ya da üç boyutlu çizimlerde kullanılmaktadır. Hatta aklınızda ki ambalaj tasarımının ilk önce kara kalem çalışmasını yaptırabilir daha sonra uzman ellerde bunu profesyonelleştirebilirsiniz. Ambalaj tasarımı yaptırırken bu işi mutlaka ciddiye almalısınız çünkü üreteceğiniz her üründe aynı ambalajı kullanmanız gerekebilir. Bu sebeple iyice içinize sindirmeli ve bu işe gerekli özeni ve zamanı ayırmalısınız.

Ambalaj tasarımı yaparken sadece ürünü vitrindeki görünümü ile değerlendirmemek, düşünmemek gerekir. Yaptığınız reklam kampanyalarında da ambalajlı ürünü kullanabilirsiniz. Yani bu da başka vizyondan bakılması gerektiğini düşündürmelidir. Yani sadece tasarımcılarla bu iş halledilmemeli aynı zaman da reklam tasarımcıları ile de görüşülmeli ve bir fikir diyaloğuna girilmelidir. Bunların sonucunda ancak nihai bir karar verilmelidir.

Şimdilik bu kadar ambalaj tasarımı konusunu anlattığımız yeter. Aşağıdaki örnekler, incelemek ve ilham almak için sözlerden daha değerli olacaktır diye düşünüyorum. Keyifli incelemeler.

ambalaj-tasarimi-ornek-01

ambalaj-tasarimi-ornek-02

ambalaj-tasarimi-ornek-03

ambalaj-tasarimi-ornek-04

ambalaj-tasarimi-ornek-05

Müəllif:

Graphic Designer

Bir cavab yazın

Sistemə daxil olmaq üçün məlumatlarınızı daxil edin və ya ikonlardan birinə tıklayın:

WordPress.com Loqosu

WordPress.com hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Twitter rəsmi

Twitter hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Facebook fotosu

Facebook hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

Google+ foto

Google+ hesabınızdan istifadə edərək şərh edirsinz. Çıxış / Dəyişdir )

%s qoşulma